Listopad 2010

FMX Gladiator Games 2010

20. listopadu 2010 v 18:00 | kikčííííík |  POZVÁNKY
Tato velkolepá show vypukne, již za týden a já si Vás dovoluji na tuto událost upozornit, i když si myslím, že všichni moc dobře víte, kdy se koná.

Loňský ročník byl ve znamení oslav. Při této příležitosti Gladiator Games změnili image, z pradávných gladiátorských dob jsme se přenesli do dějů Hvězných válek. Přiznávám se, zde bez mučení, že jsem neviděla ani jeden díl této kultovní série. Některé věci jdou jednoduše mimo mě. Každopádně v kombinaci s FMX Gladiator Games mě opravdu nadchly. Kostýmy a lasery daly této show jiný rozměr. Byla jsem zaskočená, popravdě jsem to vůbec nečekala. O to více jsem si to užila. Jezdci byly fenomenální. Tolik jezdců, takových kalibrů hned, tak někde nenajdete. Byla zde absolutní špička, precizní ukázka toho nejlepšího, co je k vidění v současném freestylu...

A letos? Organizátoři vzkázali, že rozhodně nehodlají snižovat laťku, naopak máme se připravit na novou éru. Budeme jim věřit. Proč by také ne? Vždy svoje sliby splnily do puntíku.

Letos jsou nějaké menší změny oproti loňsku. Takže bude pouze jedna show, před kterou proběhne ještě podpisovka. A po show můžete jít zapařit a přitom pomoci dobré věci na After párty, která je opět spojená s Movembrem.

Podpisovka 18.30 h (O2 aréna)
Show začíná 19.30 h (O2 aréna)
After párty (Hard rock café)

Jezdci pro tento rok:
Charles Pages, Chuck Carothers, Daice Suzuki, Dany Torres, Dustin Miller, Jeff Fehr, Jeremy Stenberg, Marcelo Simoes, Matěj Česák, Morgan Carlson, Nate Adams, Ondřej Záruba, Petr Kuchař, Reagan Sieg, Sean Nielson, Wiley Fullmer a Zdeněk Fusek.

Bohužel letos se akce nezúčastní Libor Podmol (Mouka) a Petr Pilát (Pilník).
Seznam jezdců se ještě může měnit.


FMX Gladitor Games 2010
lístky seženete na www.sazkaticket.cz
oficiální stránky v angličtině www.fmxgladiatorgames.com


Nitro Circus, Word Tour zahájení Nový Zéland (video)

19. listopadu 2010 v 20:51 | kikčííííík |  Nitro Circus
 To jsou blázni praštěný... :D :D :D

NITRO CIRCUS WORLD TOUR LAUNCH NEW ZEALAND



Pitbike... Vysvětlení, co to vlastně je + rozhovor s Moukou (G2)

7. listopadu 2010 v 1:17 | kikčííííík |  LIBOR PODMOL
LIBOR PODMOL


Našla jsem zajímavý článek o pitbiku s rozhovorem Libora na G2 ... :D :D :D


Pit bike

Vítáme vás u další recenze sportovních potřeb. Tentokrát se zaměříme na specialitu jménem Pit bike.
Ano, na první pohled to vypadá na zmenšeninu velké motocrossové motorky, která patří spíše na výstavu a pro legraci. K legraci je také motorka vyrobena, jenže je plně funkční, hodně toho vydrží a můžete na ní skákat skoro stejně jako na klasické motocrossové motorce. A to i když vám je pět nebo i padesát let. A vaše váha? Tak ta nehraje vůbec žádnou roli... Ptáte se, jak je to vůbec možné?

Začneme tedy pěkně od začátku.
Honda Monkey nebo Honda Dax, to je historie ze šedesátých let. Jedná se o nápad na částečně skládací mini motocykl s bantamovými koly pro jízdu na krátké vzdálenosti. Tyto malé motorky se ale jako repliky vyrábějí dodnes a stále přežívají ve stínu jiných, i když už novějších konstrukcí. A že jen nepřežívají, se dozvíte dále.
Těžko mohl někdo v oněch šedesátých letech tušit, že byla právě vyvinuta konstrukce motoru, která zcela předčila všechna původní očekávání, a to hlavně faktem jak dlouho může motor přežít a fungovat. Stavebnicový motor se tehdy tak povedl, že později nejen sama Honda, ale po další desítky let i mnoho dalších výrobců používalo a dodnes používá malý jednoválec s rozvodem OHC, který tehdy vyloženě předběhl dobu.

Různých zaručených zpráv o tom, kdo a kdy první přestavěl minimotocykl Honda Monkey na použití v terénu tak, že vznikl první Pitbike, se dá najít celá řada. To pro nás ale není zdaleka tak zajímavé jako cesta úprav, po níž se Honda Monkey ubírala z asfaltu do bláta, nebo chcete-li, do terénu.
Začalo to v Americe a po několika setkáních a závodech se začalo laborovat a vylepšovat. Jako první byla vypuštěna osmipalcová bantamová kola, aby se omezily nepříjemné a nechtěné kotrmelce a začaly se zlepšovat podvozky a zvyšovat výkon motoru. Tak byl na světě první Pitbike.

S "velkými" koly - vepředu 12, vzadu 10 palců a s nadupaným padesátikubíkovým motorem bylo tak k sehnání dostupné sportovní nářadí, se kterým se dá užít opravdu neuvěřitelná spousta zábavy.
Od té doby už uplynula řádka let, motocykly Pitbike se rozdělily do dalších kategorií, začala se používat větší kola i vyšší obsahy motorů. Základní myšlenka ale zůstala a terénní minimotocykly dnes zaplavují planetu. Ve světě se již jezdí různé seriály závodů a v posledních letech se dostávají do popředí zájmu také jezdci, kteří Pit bike používají i pro Freestyle motocross. Svými triky ve vzduchu se snaží přiblížit freestylerům na velkých motorkách a musíme říci, že se jim to daří. Výjimkou v jejich sortimentu triků totiž už není ani backflip...
Paleta kubatur, ve kterých je dnes motor stejné základní konstrukce nabízen, je neuvěřitelně široká. Vybrat si můžete z obsahů 50, 60, 70, 80, 100, 110, 125 a 140 ccm.

Rozhovor s Moukou


My se dnes podíváme podrobně na stroj našeho nejlepšího jezdce Tomáše Barty.
Lásku k Pit bikům získal i náš letošní Mistr ČR ve Freestyle motocrossu Libor Podmol a protože toho ví o Pit biku skoro nejvíce, naše redakce se rozhodla s Liborem na toto téma udělat rozhovor. Libor se v ČR navíc o distribuci těchto malých motorek stará, takže víc se toho jinde určitě nedozvíte.

Takže Libore, máme před sebou Pit bike Tomáše Barty. Pověz nám, jaký je v něm použit motor?
"Ahoj všem, takže jedná se o motor Honda CRF50 se speciálními díly a tzv. kitem na 88 ccm od Fast 50."

Jaká je na tomto Pit biku použita převodovka?
"Převodovka je použita čtyřrychlostní, poloautomatická, tzn. že nemá spojku."

Na jaký benzin Pit bike jezdí?
"Tento Pit Bike jezdí stejně jako většina ostatních na Neutral bez oleje."

Jaké jsou použity tlumiče a vůbec pérování?
"Vepředu jsou použity tlumiče Sano, vzadu iShock, plně nastavitelné."

Je Pit bike homologován pro běžný provoz na silnicích? Pokud ne, proč?
"No, Pit bike nemá světla. To je první věc a motocrossovou motorku taky nesmíš brát na silnice, takže Pit bike homologován není."

Je na Pit biku použito něco speciálního co není na klasické konstrukci motorek? Myslíme tím, že je to sice malá motorka, ale v podstatě veze stejnou hmotnost vyspělého člověka.
"I když Pit bike vznikl původně jako motorečka pro děti, teď na něm lítají velcí chalani a s tím přišlo samozřejmě zdokonalení materiálu, tlumičů i motoru."

Je tedy Pit bike akorát zmenšená normální motorka, nebo je postavená jinak a proč?
"Tato motorka je určitě postavená jinak, např. u Hondy, které jsou nejvíce využívané pro Freestyle motocross a street, se většina lidí shoduje, že posez na této motorce se více podobá posezu na kole. Dalo by se také říci, že na rozdíl od velkých motorek, které jsou většinou stavěny pro to, aby byl jezdec co nejrychlejší, Pit biky jsou tvořeny spíše proto, aby si na nich člověk užil co nejvíce legrace a zábavy."

Jaká je nejvyšší rychlost Pit biku?
"Tak toto je zcela nevysvětlitelná otázka, podle toho, jakou si dáš rozetu a kolečko, ale Pit bike vytvořený pro motocross, dosahuje takových 80 km/h."

Jaké má Pit bike zrychlení?
"Zrychlení je opravdu velké, jelikož jsou kola takhle malá, tak stačí i slabší motor, aby se Pit bike zvedal na zadní kolo... Takže opatrně."

Jaká je cena?
"U ceny záleží na tom, jakou motorku si vyberete. Počínaje od popojíždeček na chatách, a motorek pro ježdění po zadním kole na louce Pit biky stojí okolo 30 tisíc, při závodním speciálu se cena může vyšplhat až ke 150 000.""
Pokud se vám tento sport zalíbí, neváhejte a navštivte stránky www.50rocks.cz.
Pak už stačí jen naplnit nádrž a vyrazit…

Text: Tomáš Znamenáček
Zdroj: G2

Rozhovor před FREESTYLE MOTOCROSS RACE (Koreň, Záruba, Fusek a Nikš)

7. listopadu 2010 v 0:58 | kikčííííík |  FREESTYLE MOTOCROSS

Plně si uvědomuji, že tento rozhovor už není aktuální, ale třeba se z něj dozvíte něco nového... a třeba se i pobavíte... :D :D :D


Martin KOREŇ (Česká republika)

Martin Koreň
Martin Koreň
1) Co vás odvedlo od motokrosu k freestylu?
Ve freestylu jsem našel svobodu a nové životní cíle.

2) Začátky asi nebyly snadné. Nechtěl jste s freestylem někdy praštit?
Určitě ano. Každé zranění leze hodně na psychiku a člověk se začne ptát sám sebe, jestli to stojí za to. Několikrát jsem se vrátil do tohoto sportu silnější s tím, že přestat nedokáži. Je to prostě droga.

3) Co Vás na freestylu fascinuje?
Pocity z letu, překonávání strachu. A kompletní život kolem freestylu, od kamarádů až po cestování.

4) Jak často trénujete?
To se takhle říct nedá..., když to jde a je nálada, tak jdu jezdit.

5) Pozorujete na sobě zlepšení? Osvojujete se daší triky?
Důležité je, že mě to baví a mám dobrý pocit ze svých triků. To ostatní je mi jedno.

6) Kterého triku ze svého repertoáru si nejvíc ceníte?
Whipu. Protože ve whipu vidíš nejvíc stylu a nikdy se ti ten trik neokouká.

7) Jaké technické úpravy freestylového motocyklu jsou nejdůležitější?
Správně namíchat benzin s olejem. Jinak jsi v p..... třeba i s turbem.

8) A co životnost freestylového motocyklu?
Když se o ni budeš starat, tak klidně i tři roky.

9) Kam až byste chtěl posunout svoji freestylovou laťku?
Pro mne je styl důležitější než nejnovější triky.

10) Co plánujete předvést divákům v Brně?
Hrozně moc se do Brna těším! Mým cílem je dostat se na bednu a být večer první na baru.


Ondřej Čert ZÁRUBA (Česká republika)

Ondra Záruba
Ondra Záruba

1) Co vás odvedlo od motokrosu k freestylu?
Byla to chuť skákat z rampy, předvádět se, skákat co tě napadne. A také to, když jsem při motokrosových závodech v Dubňanech poprvé v životě viděl freestyle. Skákal tam Kuchta a já bylz toho hotový.

2) Začátky asi nebyly snadné. Nechtěl jste s freestylem někdy praštit?
Konkrétně můj začátek s freestylem snadný nebyl. Hned při prvním skoku jsem docela špatně spadl, zapadl mi jazyk, zlomil jsem si tři hrudní obratle a byl doskákáno. Taťkovi a mamce se to moc nelíbilo, nechtěli abych to zkusil znovu. Ale když jsem se pak uzdravil, věděl jsem, že nemohu jinak. Upravili jsme dopad, který měl také svůj podíl na tom, že jsem spadl. Posunuli jsme rampu blíž a začal jsem znovu, ale o něco opatrněji. Začátky jsou na freestylu určitě jednou z nejobtížnější věcí.

3) Co vám na freestylu fascinuje?
Fascinuje mě všechno. Když sednu na motorku a jdu skákat, mám ten nejlepší pocit. Když se mi povede nějaký nový trik, tak je to hrozná euforie, která mě naplňuje. Když vidím lidi, jak je to baví a řvou, je to také parádní pocit. Freestyle mě prostě moc baví.

4) Jak často trénujete?
V létě trénuji docela často. Když je dobré počasí, přijdu ze školy, sednu na motorku a jedu skákat. Hell´s park (název mého tréninkového parku) mám kousek od baráku, přejedu jenom cestu a mohu skákat. Pokaždé, když jdu trénovat, přemýšlím, co bych mohl zkusit nového.

5) Pozorujete na sobě zlepšení? Osvojujete si další triky?
Určitě. V roce 2008 jsem se naučil dost triků, což jsem vůbec nečekal. Loni jsem se snažil pilovat styl jejich provedení. Chybí mi back flip, který jsem už trénoval, ale zatím jen do foam pitu (pěnové jámy). Letos bych se chtěl naučit trik tsunami, moc se mi líbí. Také chci protahovat triky, které už umím.

6) Kterého triku ze svého repertoáru si nejvíc ceníte?
Nejvíc si cením určitě jackhammeru. Je to trik, kdy se držím nohama pod řídítky. A proč si ho tak cením? Je to jeden z mých prvních triků, které jsem se naučil a hned jsem ho začal hodně protahovat. A dobrý pocit mám také z double hart attack look backu.

7) Jaké technické úpravy freestylového motocyklu jsou nejdůležitější?
Na motorce máme vyřazené díry pod sedlem, které potřebujeme k mnohým trikovým kombinacím. Dále je to snížené sedlo, čímž máme více místa na nohy. Například když děláme no foot can. Důležitá věc je také tvrdší pérování. Jinak není nic moc potřeba, máme normální motokrosové motorky.

8) A co životnost freestylového motocyklu?

Ta je veliká. Skáči na modelu 2008 a není vůbec zapotřebí něco měnit. Motorky nejsou skoro v žádném zápřahu. Jednou za rok se zkontroluje motor, jinak nedělám nic. Takže motorky jsou na tom docela dobře.

9) Kam až byste chtěl posunout svoji freesytlovou laťku?
Chtěl bych se neustále zlepšovat. Naučit se triky, které se mi líbí a protahovat je. Nejvíc ze všeho bych chtěl začít pravidelně flipovat.

10) Co plánujete předvést divákům v Brně?
Dlouho jsem neskákal, takž jsem na Brno docela nažhavený (smích). Na výstavišti se pojede speed and style, což bude pro lidi zajímavá podívaná. Budu se snažit skákat všechny triky, které umím. Do Brna se těším opravdu moc!


Zdeněk FUSEK (Česká republika)

Zdeněk Fusek
Zdeněk Fusek

1) Co vás odvedlo od motokrosu k freestylu?
Životní styl a hlavně moje povaha. Rád riskuji a odlišuji se.

2) Začátky asi nebyly snadné. Nechtěl jste s freestylem někdy praštit?
Chtěl. Už několikrát, ale zatím práská freestyle se mnou.

3) Co vám na freestylu imponuje?
Může ho dělat jen pár lidí, je to něco, jako být vyvolený v Matrixu (smích).

4) Jak často trénujete?
Podle nálady a podle toho, jak otravuje Lysáček (motorka). Ale většinou třikrát týdně ve svém FMX parku.

5) Pozorujete na sobě zlepšení? Osvojujete si další triky?
Víc než nové triky pozoruji poslední dobou na sobě újmy na zdraví (smích).

6) Kterého triku ze svého repertoáru si nejvíc ceníte?
Asi striper, nějak se tam dokáži protáhnout, ani nevím jak.

7) Jaké technické úpravy freestylového motocyklu jsou nejdůležitější?
Plná nádrž benzinu!!!!!!!!!!

8) A co životnost freestylového motocyklu?
U Lysáčka tak jeden rok, moje asi deset let...

9) Kam až byste chtěl posunout svoji freestylovou laťku?
Snížit četnost potencionálních držkopádů (smích).

10) Co plánujete předvést divákům v Brně?
Do Brna se těším vždycky. Pokaždé doufám, že tam bude někdo z Úrazové nermocnice a uvidí, že ty účty za operace mají alespoň trochu význam (smích).

Braňo NIKŠ (KTM, Slovenská republika)

Braňo Nikš
Braňo Nikš
Jak jste se dostal k motoristickému sportu?
Motorky mě bavily už od dvanácti roků, kdy jsem osedlal prvního simsona. Potom přišla Cagiva a jiné silniční motorky. Zároveň jsem závodil a prováděl freestyle na bicyklu BMX. Poté jsem se dal na motokros. Ten jsem jezdil na amatérské úrovni a podařilo se mi vyhrát pár lokálních západoslovenských závodů. No a nakonec to vyústilo sportem, který dělám v současnosti.

Co vás přivedlo k freestylu?
Začínal jsem v roce 2007 zásluhou mého bratrance Milana Nikše, který byl jedním z nejlepších freestylových jezdců v Rakousku. Milana jsem také považoval za svůj první freestylový vzor.

Byly vaše freestylové začátky tvrdé?
Byly tvrdé hlavně z hlediska místa na trénink. V průběhu dvou let jsem postavil tři skoky na různých místech , ale lidé jsou schopni zničit i takové věci, jako hlíněný doskok či ocelovou rampu.
Trénoval jste coby samouk, nebo vám někdo pomáhal?
Z počátku jsem dostal pár cenných rad od bratrance a a od mého italského přítele Mattia Marinelliho. Většinou ale trénuji sám.

Z Bratislavy do Hustopečí, kde bydlí Petr Kuchař, to není daleko. Jezdíte za ním pro freestylové "rozumy"?
Přesně tak, Hustopeče jsou blízko, takže jsem s Petrem už absolvoval pár tréninků. Pokaždé jsem si od něho odnášel velmi cenné rady.

Který z freestylových triků, které už ovládáte, je nejobtížnější?
Na podzim jsem se naučil double grab. Ten je těžký v tom, že ne vždy se člověk správně trefí zpátky na řídítka motocyklu. Velmi si cením možnosti absolvovat jakoukoliv freestylovou show, jako například 13. března v Brně.

Kolik je na Slovensku momentálně motokrosových freestylistů?
O žádném nevím, ale pár kluků chce s freestylem začít. Pevně doufám, že se jim to podaří.

Co byste chtěl ve freestylu perspektivně dokázat?
Na BMX i na pitbiku umím backflipa a v letošní sezóně bych ho rád vyzkoušel i na velké motorce a na velkou vzdálenost.

Jak se na blížící freestyl v Brně těšíte?
Těším se, že si dobře zajezdím s kámoši a před téměř domácím publikem. Předvedu triky jako double grab a hartattack, pokusím se i o nějaká komba.

Zdroj:ZDE
Autor: Forsage

Ondra Záruba (fotky V)

7. listopadu 2010 v 0:09 | kikčííííík |  ONDŘEJ ZÁRUBA
Nějaký fotky Čerta... :D :D :D

Ondra Záruba
Ondra Záruba
Ondra Záruba
Zdroj: Oficiální stránky Čerta a facebook

Ondra Záruba (fotky IV)

7. listopadu 2010 v 0:04 | kikčííííík |  ONDŘEJ ZÁRUBA
 Fotky Čerta... :D :D :D

Ondra Záruba
Ondra Záruba
Ondra Záruba
Ondra Záruba
Zdroj: Oficiální stránky Čerta a facebook

Ondra Záruba (fotky III)

6. listopadu 2010 v 0:29 | kikciiiiik |  ONDŘEJ ZÁRUBA
Párádní fotky Čerta... :D :D :D

Ondra Záruba
Ondra Záruba
Ondra Záruba
Zdroj:Oficiální stránky Čerta nebo facebook

Ondra Záruba (fotky II)

6. listopadu 2010 v 0:23 | kikciiiiik |  ONDŘEJ ZÁRUBA
Další várka fotek Čerta... čekujte... :D :D :D

Ondra Záruba
Ondra Záruba
Ondra Záruba
Zdroj: Oficiální stránky Čerta a facebook

Ondra Záruba (fotky)

6. listopadu 2010 v 0:17 | kikciiiiik |  ONDŘEJ ZÁRUBA
Tak tu mám KONEČNĚ nějaký fotky Ondry... :D :D :D

Ondra Záruba
Ondra Záruba
Ondra Záruba
Zdroj: Oficiální stránky Čerta a facebook

Libor Podmol (rozhovor)

2. listopadu 2010 v 10:21 | kikčííííík |  LIBOR PODMOL
LIBOR PODMOL



Rozhovor s Liborem před listopadovým mistrovstvím světa...
Autorem rozhovoru je Evžen Zadražil... článek pochází z fmx.cz



Ahoj Libore,
měl bych na Tebe před nadcházejícím závodem MS ve freestylu "NIGHT OF THE JUMPS" v Ostravě pár dotazů:


1) Jak se těšíš na další závod MS v FMX před domácím publikem?
Těšim se moc, Ostrava rodné město, loni to bylo super a doufám, že letos to bude stejně dobrý a ne-li lepší. Jsem hlavně moc rád, že budeme moct mít Čechách znovu závod MS, za což patří velké díky do Ostravy!

2) Na předchozím závodě MS v Lotyšsku Tě z trůnu sesadil Španěl Miralles.
Co se Ti v Rize vlastně nepovedlo? Nepoznamenalo Tě nějak zranění v podobě zlomené klíční kosti z Říma začátkem letošního října?

No tak hlavní bylo asi to, že jsem si 2. října na Red Bull X.fighters zlomil otevřeně klíční kost, kvůli tomu jsem prošvihl závod v Cologne a do poslední chvíle jsem nevěděl, jestli budu moct závodit v Rize… Startoval jsem vlastně dva a půl týdne od operace a byl takovej malej zázrak, že mě pan Dr. Kutáček dal dohromady a já mohl zkusit ject v Rize a díky tomu neztratit úplně šanci na titul Mistra světa.
Navzdory tomu to šlo více než dobře a v kvaldě jsem byl druhý. Ve finále jsem pak ještě neudržel motorku v ruce po horším dopadu z underflipu indy a když v jízdě spadnete, tak je to s tím novým bodovacím systémem dost v háji…

3) Jaký je Tvůj současný zdravotní stav a budeš chtít v Ostravě opět atakovat vedoucí pozici MS?
Ještě teď budu týden doléčovat a doufám, že od listopadu to ruka dovolí a budu se moct dát naplno do tréninku. Ona ta Riga nebyla moc sranda, spíš takový, že to prostě muselo být. Při každým dopadu v tom píchalo, celková slabost…FMX vás musí hlavně bavit a člověk se musí cítit dobře na motorce. A ne, že každý skok je pro vás bolest.
Nicméně doufám, že doženu to, co jsem teď promeškal a vrátím se do formy, kterou jsem měl v létě.

4) Můžeš alespoň naznačit, pokud chystáš do Ostravy nějaké překvapení?
V létě jsem hodně makal na 360, to je hodně technicky náročnej trik a dělá ho pár lidí na světě…Ale uvidíme jak to vše půjde, zda bude možnost si to vyzkoušet aspon párkrát ještě do molitanu. Ale kdybych to dal na hlínu a ještě k tomu v Čechách, byl by to zas velkej krok dopředu pro mě i pro český FMX.

5) Jaký byl vlastně tvůj rok?
První tři měsíce jsem trávil v USA, pak jezdil závody MS, Red Bull X-fighters, ale můj nejdůležitější projekt letos bylo natáčení celovečerního dokumentu "Tomorrow will be better", který přijde do českých kin v létě 2011. Je to vlastně film ze zákulisí Freestyle motocrossu, lidí, co se motají kolem, jezdců, freestylových legend, ale i jen tak o životě, prostě jsem měl kamery za zadkem celý rok, na všech akcích, všude po světě, je to takový reality document. Budeme dotáčet ještě teď pár záběrů na závodech MS a pak už jen stříhat a barvit, aby se lidi v létě mohli podívat.



6) Chceš na závěr vzkázat fanouškům něco speciálního?
Přijdte se podívat na světový freestyle motokros, bude se vám to určitě líbit a my český jezdci vás tam budem hodně potřebovat!




Děkuji za rozhovor a přeji mnoho štěstí!
Evžen Zadražil

MK, chat z roku 2009 (aktuálně.cz)

2. listopadu 2010 v 10:06 | kikciiiiik |  MARTIN KOREŇ
MARTIN KOREŇ



Záznam z chatu z roku 2009... Dozvíte se spoustu věcí...
něco mi hlava nebere (09:57 Autor: Kit), ale i takové jsou názory (bohužel)...


Praha - Už příští čtvrtek hostí Praha další významnou freestyle motokrosovou akci.
Uskuteční se zde horsefeathers FMX Jam, na které se představí česká i evropská elita.
Jedním z účastníků bude i Martin Koreň, špičkový český motokrosař.
Čtenáři Aktuálně.cz se jej v on-line rozhovoru na Aktuálně.cz ptali na jeho zážitky i svět tohoto sportu.

Martin Koreň

Freestyle motokros podle něho není tak nebezpečný, jak se o něm vypráví. "Vybral jsem si ho i přesto, že se rodičům nelíbil," řekl o svých začátcích na motorce.
Nehody s ním ale dokážou otřást. Jako ta poslední, kdy zemřel elitní závodník Jeremy Lusk. "Otřáslo to s námi všemi," dodal Koreň.